Skip to main content

#GDCdk Meteor Basher


Meteor Basher

Spillet Meteor Basher, er ret beskedent, f.eks. er det svært at gætte navnet på spillet.
Men spillet går ud på at man som baceball spillet skal redde jorden "nogle brikker" fra meteorer . Som en omvendt Arcanoid/break out skal man forsvare platformen, i stedet for at skyde den ned.

Spillet viser fint ideen, men har desvære ikke nået at få tilpasset pointsystemet til konceptet. Pt kan det f.eks. betale sig at forsvare et lille område istedet for at forsøge at redde alt. Der burde være en form for point kompensation for at forsøge at redde det hele.

Spillet har en fed overgang mellem menu og game perfekt tilpasset styring, men en knap så fed baceball spiller. (hvorfor er han ikke 3 D som resten?)


Comments

Popular posts from this blog

Eksperimentet: Er voldelige computerspil skadelige for børn?

I går d. 10 Januar sendte DR så Eksperimentet: Er voldelige computerspil skadelige for børn? Som programmet ser ud i dr.dk/nu Jeg så 5 minutter af programmet, og blev så sur at jeg satte noget andet på. Sur fordi det jeg så var noget manipolerende vrøvl. Men da man jo ikke kan bedømme et program på 5 min, blev jeg nød til at se det hele igennem idag. Og selvom der er tale om en ensidig uvidende manipolerende udsendelse var der også elementer som var værd at undersøge nærmere. Alt i alt en rigtigt dårlig udsendelse, fordi at den kun bekræfter begge fløje. Bekymrede ikke spillende forældre, bliver bekræftet i at det ER noget skidt med det Computerspil. Og Gamers bliver bekræftet i at at TV udsendelser er noget manipolerende skidt. Jeg vil herunder gennemgå hvad de siger i udsendelsen, men først lige lidt om min egen bias. Min Bias Jeg tror ikke at computerspil (voldlige eller ej) er skadelige i sig selv, men som med andre medier, vals, noveller, bøger, TV, Radio, tegneserier, O

DKGAME 2016

Så nu er det lidt officielt at jeg samler listen af Danske spil som bliver nomineret til #spilprisen og de Danske bud til Nordic game rewards. Men først skal vi jo lige være sikker på at alle ALLE spillene er med, Listen havner nemlig også på den store Danske liste over spil udviklet i Danmark. Så hermed de spil jeg har noteret mig gennem året, sig ENDELIG til hvis jeg mangler nogen!!! Panzer Geeks Udvikler:  Portaplay Platform: Windows Phone Video Link   Cute vs Evil Udvikler:  Titon Platform:  iOS  Android,  PC/Mac Video  link Lost Tracks   Udvikler:  Studens Animation workshop Platform: iOS Video  link GIF Choice   Udvikler:  Carsten Jørgensen Platform:  web/twitter/gif Video link (nope) Tapollo - Space game Udvikler:  Bo Kalvslund Platform:  Android Video link  Tesla Tubes Udvikler:  kiloo  og  voonygames Platform:  iOS  og  Android Video link note: Jeg ved ikke hvormeget Kiloo og dermed DKGAME spillet er...

#DKGAME 2020

 Efter et års pause er her listen af udgivelser fra Danske spiludviklere DKGAME Jeg er blevet inspireret til at bruge Notion, men er ikke helt overbevist. Fordelen er den web udvidelse som gør det hurtigt løbende at tilføje spil. Men layout mulighederne er super ringe herefter. Hvis det bliver bedre fortsætter jeg med at bruge den, ellers er det Spiludviklingsliste igen. Jaime Monedero March har oprindeligt lavet listen af udviklerne, og jeg har fået lov til at kopiere den her: myhairis.blue Det skal siges at det i år suverænt er Allan Christophersen som har bidraget mest til listen. Hvis du søger et sted at indstille dit spil til Spilprisen så kik her.