Skip to main content

Eksperimentet part 2

Jeg troede lidt at nu var sagen så ude af verdenen men mit tweet om blog indlægget blev lidt et hit, og jeg fik meget godt response på indlægget, (indlagt i bunden af dette indlæg sammen med lidt statistik)

Det der skete var at mit tweet fik en 10 RT og ca 10 svar med tilkendegivelser af enighed.

Herligt er det så når en af mine followers @vanulla_ace tager fat i DRs Lars Torp og får denne fine artikel ud af sagen.
http://www.eurogamer.dk/articles/2012-01-11-dr2-voldelige-computerspil-er-skadelige
her til et publikum som nok mest er computerspillere.

Her idag kommer @vigild så på banen, på hans blog på politikken
http://blog.politiken.dk/klik/2012/01/12/sadan-slagter-dr-computerspil-med-skandal%C3%B8s-journalistik/
med en fin gennemgang af de usikkerhedsfaktorer som gør udsendelsen til useriøs.

-------------------------------------

Feedback fra twetter












----------------------
Lidt statistik

igår var det fra Twitter idag flere og flere fra Politiken
 Peak på den ellers døde blog lige efter udgivelsen, med ca 120 sidevisninger

Comments

Popular posts from this blog

Eksperimentet: Er voldelige computerspil skadelige for børn?

I går d. 10 Januar sendte DR så Eksperimentet: Er voldelige computerspil skadelige for børn? Som programmet ser ud i dr.dk/nu Jeg så 5 minutter af programmet, og blev så sur at jeg satte noget andet på. Sur fordi det jeg så var noget manipolerende vrøvl. Men da man jo ikke kan bedømme et program på 5 min, blev jeg nød til at se det hele igennem idag. Og selvom der er tale om en ensidig uvidende manipolerende udsendelse var der også elementer som var værd at undersøge nærmere. Alt i alt en rigtigt dårlig udsendelse, fordi at den kun bekræfter begge fløje. Bekymrede ikke spillende forældre, bliver bekræftet i at det ER noget skidt med det Computerspil. Og Gamers bliver bekræftet i at at TV udsendelser er noget manipolerende skidt. Jeg vil herunder gennemgå hvad de siger i udsendelsen, men først lige lidt om min egen bias. Min Bias Jeg tror ikke at computerspil (voldlige eller ej) er skadelige i sig selv, men som med andre medier, vals, noveller, bøger, TV, Radio, tegneserier, O

DKGAME 2016

Så nu er det lidt officielt at jeg samler listen af Danske spil som bliver nomineret til #spilprisen og de Danske bud til Nordic game rewards. Men først skal vi jo lige være sikker på at alle ALLE spillene er med, Listen havner nemlig også på den store Danske liste over spil udviklet i Danmark. Så hermed de spil jeg har noteret mig gennem året, sig ENDELIG til hvis jeg mangler nogen!!! Panzer Geeks Udvikler:  Portaplay Platform: Windows Phone Video Link   Cute vs Evil Udvikler:  Titon Platform:  iOS  Android,  PC/Mac Video  link Lost Tracks   Udvikler:  Studens Animation workshop Platform: iOS Video  link GIF Choice   Udvikler:  Carsten Jørgensen Platform:  web/twitter/gif Video link (nope) Tapollo - Space game Udvikler:  Bo Kalvslund Platform:  Android Video link  Tesla Tubes Udvikler:  kiloo  og  voonygames Platform:  iOS  og  Android Video link note: Jeg ved ikke hvormeget Kiloo og dermed DKGAME spillet er...

#GDCdk2011

Game Developers Camp er en uges spiludviklingskursus hvor den kommende spiludvikler generation lærer at lave et computerspil. Ugens afsluttes med at de studerendes spil, bedømmes af en Jury. I år var juryen Thomas Vigild ( http://blog.politiken.dk/klik/ ) og Peter Burchardt fra Playdead ( http://limbogame.org/ ) og så migselv. Jeg har haft fornøjelsen før, og elsker at se disse rå ikke polerede spil, og tale med udviklerne. Ved ankomsten blev man mødt af dette syn: Samme råstof til at udvikle spil. Rart at se! Efter en kort præsentation skulle vi så ud og teste spillene Jeg poster en gennemgang af de enkelte spil senere. Med så skulle der stemmes, vi dommere skulle blive enige om vores favorit, og publikum skulle stemme: Arrangørene havde i år, kæmpe overskud, og havde arrangeret Gala, bodyguards og rød løber og det hele. Vi dommere havde 4-5 favoritter, og endte med at vælge "Elements" som vinder. Men publikums favorit var også meget imponerende. Det er fedt at GDCdk har va