Skip to main content

#GDCdk Llama Showdown

Llama Showdown

Llama Showdown er nok det spil hvis 2d Artwok var mest imponerende, og det siger en del ved dette års GDCdk, da niveauet var meget højt.

Selve historien... Nå men spillet er en udgave af et TANK i MAZE spil som jeg simpelthen ikke kan huske hvad hedder. 2 spillere skal duellere i labyrinter af stigende kompleksitet.
Gameplayet virker, selvom der er problemer med styringen, pt. styrer man Llamaerne som man ville styre en tank, og det er besværligt og medfører at de første par runder bliver afgjort ved styrings fejl, og ikke strategi.

Dette kan være en pointe, men det ville være rart at opleve om spillet fungere hvis man har styr på kontrollerne.



Spil spillet her: http://gdcgames.unf.dk/?g=44 bare for den fine 2D grafik

Comments

Popular posts from this blog

Eksperimentet: Er voldelige computerspil skadelige for børn?

I går d. 10 Januar sendte DR så Eksperimentet: Er voldelige computerspil skadelige for børn? Som programmet ser ud i dr.dk/nu Jeg så 5 minutter af programmet, og blev så sur at jeg satte noget andet på. Sur fordi det jeg så var noget manipolerende vrøvl. Men da man jo ikke kan bedømme et program på 5 min, blev jeg nød til at se det hele igennem idag. Og selvom der er tale om en ensidig uvidende manipolerende udsendelse var der også elementer som var værd at undersøge nærmere. Alt i alt en rigtigt dårlig udsendelse, fordi at den kun bekræfter begge fløje. Bekymrede ikke spillende forældre, bliver bekræftet i at det ER noget skidt med det Computerspil. Og Gamers bliver bekræftet i at at TV udsendelser er noget manipolerende skidt. Jeg vil herunder gennemgå hvad de siger i udsendelsen, men først lige lidt om min egen bias. Min Bias Jeg tror ikke at computerspil (voldlige eller ej) er skadelige i sig selv, men som med andre medier, vals, noveller, bøger, TV, Radio, tegneserier, O

DKGAME 2016

Så nu er det lidt officielt at jeg samler listen af Danske spil som bliver nomineret til #spilprisen og de Danske bud til Nordic game rewards. Men først skal vi jo lige være sikker på at alle ALLE spillene er med, Listen havner nemlig også på den store Danske liste over spil udviklet i Danmark. Så hermed de spil jeg har noteret mig gennem året, sig ENDELIG til hvis jeg mangler nogen!!! Panzer Geeks Udvikler:  Portaplay Platform: Windows Phone Video Link   Cute vs Evil Udvikler:  Titon Platform:  iOS  Android,  PC/Mac Video  link Lost Tracks   Udvikler:  Studens Animation workshop Platform: iOS Video  link GIF Choice   Udvikler:  Carsten Jørgensen Platform:  web/twitter/gif Video link (nope) Tapollo - Space game Udvikler:  Bo Kalvslund Platform:  Android Video link  Tesla Tubes Udvikler:  kiloo  og  voonygames Platform:  iOS  og  Android Video link note: Jeg ved ikke hvormeget Kiloo og dermed DKGAME spillet er...

#GDCdk2011

Game Developers Camp er en uges spiludviklingskursus hvor den kommende spiludvikler generation lærer at lave et computerspil. Ugens afsluttes med at de studerendes spil, bedømmes af en Jury. I år var juryen Thomas Vigild ( http://blog.politiken.dk/klik/ ) og Peter Burchardt fra Playdead ( http://limbogame.org/ ) og så migselv. Jeg har haft fornøjelsen før, og elsker at se disse rå ikke polerede spil, og tale med udviklerne. Ved ankomsten blev man mødt af dette syn: Samme råstof til at udvikle spil. Rart at se! Efter en kort præsentation skulle vi så ud og teste spillene Jeg poster en gennemgang af de enkelte spil senere. Med så skulle der stemmes, vi dommere skulle blive enige om vores favorit, og publikum skulle stemme: Arrangørene havde i år, kæmpe overskud, og havde arrangeret Gala, bodyguards og rød løber og det hele. Vi dommere havde 4-5 favoritter, og endte med at vælge "Elements" som vinder. Men publikums favorit var også meget imponerende. Det er fedt at GDCdk har va