Skip to main content

Posts

Showing posts from January, 2015

Tweetlovers - Nordic game jam 2015

Tweetlovers tweetlovers screenshot Umiddelbart kunne jeg (nok) ikke få dette til at virke. Jeg kunne nemt hente, og installere spillet (herfra: https://www.facebook.com/TweetLovers ) men tweets med #tweetLovers virkede ikke inden for min tidsramme. Spillet syntes at være et forsøg på at lave et lille adventure spil ting med Twitter som input. Tweetlovers betyder ikke kærlighed til twitter (det spammer, og jeg måtte bruge en alt acount til at teste med) men sikkert at det er op til de kærlige twitter folk at føre dinosauruserne sammen. Tanken er sjov, men vel i praksis bedre udført i diverse  "twitch plays"

Global Game Jam 2015 #DKGAME

Sidste weekend var det så tid til årets Globale Gamejam. ITU har samlet de 12 "Danske" spil på denne side:   http://globalgamejam.org/2015/jam-sites/itu-copenhagen/games Jeg skriver Danske i situationtegn da jeg ikke ved om de er lavet af Danskere, men det vælger jeg at se stort på, da de om ikke andet er udviklet i Danmark. Jeg vil give hvert spil ca 5 min, og kort skrive her hvad man kan forvente at opleve. Hvis jeg misser et eller andet så skriv det gerne i kommentarfeltet (kræver g+, men så kan du også bruge det til noget)

UGE 5 - Spoiler Alert on Android

Spoiler Alert til Android Da jeg ikke har skrevet om Spoiler Alert før, og fordi spillet netop (var det mon sidste uge?) er udkommet til Android, vil jeg starte med lige at give Spoiler alert nogle ord med på vejen. Spillet er en ide om at starte ved slutningen og så spille baglæns. Har en sjov simpel tegnet stil, jeg syntes den er sød, og et soundtrack som passer til. Men spillet lider lidt under kun at have denne ene sjove ide, og så ikke så meget andet. Jeg spillede PC versionen og fandt at banerne var MEGET korte, hvilket ikke gør det til et særligt langt spil. Nu kan jeg godt lide korte spil, og de korte baner gøre det egnet som et casual Android spil, og giver en god fornemmelse af flow. Der går ikke langt imellem at man oplever at man har klaret en bane.  Man skal nok ikke tænke for meget over hvordan sværhedsgraden i det omvendte spil må have været opbygget? med de nemmeste baner til sidst, men det er heller ikke i spillets ånd at tage det så seriøst, vil jeg mene.